بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

افتتاح اولین مدرسه صنعتی‌ساز کشور در مشهد | ساخت ۲۵۰۰ کلاس درس جدید تا مهر ۱۴۰۴+ فیلم

  • کد خبر: ۲۹۰۰۷۵
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
افتتاح اولین مدرسه صنعتی‌ساز کشور در مشهد | ساخت ۲۵۰۰ کلاس درس جدید تا مهر ۱۴۰۴+ فیلم
صبح امروز (دوشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۳)، اولین مدرسه صنعت‌ساز کشور در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور محرومیت‌زدایی و توسعه فضا‌های آموزشی، آیین افتتاح اولین مدرسه به روش صنعتی‌سازی در کشور به صورت ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس بنیاد مستضعفان و معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و مقامات استانی در آموزشگاه دوازده‌کلاسه «علوی ۱۳ آبان» در حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

فرماندار مشهد در این مراسم گفت: موضوع کمبود فضای آموزشی در شهری که برخورداری‌اش باید شهره عام و خاص باشد، نقیصه‌ای است که امروز گامی در مسیر برطرف‌شدن آن برداشته شد.

محسن داوری افزود: قبلاً در این شهر، برای ساخت یک مدرسه باید هفت‌خوان رستم را رد می‌کردیم و این موضوع خیّران مدرسه‌ساز را رنج می‌داد؛ اما الان با همراهی اداره کل نوسازی مدارس، این موضوع تسهیل شده است.

افتتاح اولین مدرسه صنعتی‌ساز کشور در مشهد | ساخت ۲۵۰۰ کلاس درس جدید تا مهر ۱۴۰۴

وی خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های مهم در امر مدرسه‌سازی، بنیاد مستضعفان است که این بنا به‌همت مدیرانش با سرعت و قوت و به‌کارگیری تکنولوژی جدید ساخته شد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه این مکان ۱۱ سال بلاتکلیف بود و به همت بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان، در مدت زمان کوتاهی به نتیجه رسید، متذکر شد: استعدادهای جوانان و نوجوانان امروز ما نسبت به نسل‌های قبل، شکوفاتر است؛ بنابراین برای پیشرفت در هر زمینه‌ای، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای بشود.

داوری اشاره کرد: متأسفانه فضای مجازی امروز به‌گونه‌ای است که حق‌شناسی کمتری داریم و فرصت‌ها را نمی‌بینیم و بیشتر مطالبه داریم.

فرماندار مشهد تصریح کرد: اخیراً، طرح سه‌شنبه‌های افتتاح مدرسه گسترش یافته و ما دوشنبه‌ها هم افتتاح مدرسه داریم. در حال حاضر، ۵ هزار کلاس درس در مشهد کمبود داریم. طبق برنامه‌ریزی‌ها، تلاش می‌کنیم تا مهر سال آینده، ۲۵۰۰ کلاس جدید ساخته شود.

مزایای ساخت مدارس به روش صنعتی‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: امروز، مدرسه دوازده‌کلاسه در ناحیه یک مشهد و در حاشیه شهر را برای اولین بار در کشور به صورت صنعتی‌سازی و با استفاده از پنل‌های صنعتی و سبک با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رساندیم.

حسین‌پور افزود: از مزایای این ساختمان سبک‌بودن، کاهش مدت زمان اجرا به یک‌پنجم، عایق‌بودن در برابر صوت و حرارت و صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در هزینه‌هاست.

امیدواریم این روش صنعتی‌سازی را در احداث مدارس توسعه دهیم و بتوانیم به‌زودی ساخت ۵۰ مدرسه را با این روش در حاشیه شهر مشهد آغاز کنیم تا در مهر سال آینده، به بهره‌برداری برسند.

هر روز، ۹ مدرسه در کشور افتتاح می‌شود

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم گفت: مدرسه کانون تحول و توسعه است و همه اتفاقات از مدرسه آغاز می‌شود. به دنبال این هستیم در جا‌هایی که تراکم جمعیت دانش‌آموزی زیاد است، در زمان کوتاه مدارس باکیفیت بسازیم؛ مدرسه‌ای که الان در آن هستیم، مدلی است که در کل کشور الگو خواهد شد.

عبدالهی افزود: تکنولوژی ساخت این مدرسه در استان خراسان رضوی بومی‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: اهتمام ما در کشور این بوده که از این‌گونه تکنولوژی‌های نوین در ساخت مدارس استفاده کنیم تا در زمان صرفه‌جویی شود. در این ساختمان، رادیاتور موتورخانه حذف شده، چون دیوار‌ها عایق حرارتی و صوتی است.

بنا به گفته معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از آغاز دولت سیزدهم تا امروز، حدود ۱۷۰۰ مدرسه با ۸۰۰۰ کلاس درس تحویل داده شده است؛ یعنی در هر طلوع تا غروب در کشور، ۹ مدرسه ساخته می‌شود که ۵۲ درصد به‌وسیله خیران ساخته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->